Klacht/compliment/suggestie
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wij doen ons best om u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over uw contact met onze praktijk.
1) Wanneer u opmerkingen of klachten heeft over de gang van zaken in de praktijk, laat u dit ons dan vooral weten. U kunt uw klacht bespreken met de betreffende medewerker of de huisarts. Ook kunt u gebruik maken van het klachtenformulier. Wij zullen zorgvuldig met uw klacht omgaan en binnen 2 weken contact met u opnemen om de klacht te bespreken.
2) Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing voor uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen bij de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE https://www.skge.nl/. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229100.
3) Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Een compliment
Ook wanneer u juist wel tevreden bent over bepaalde zaken en ons dit wilt laten weten kunt u gebruik maken van het complimentenformulier.
Hier kunt u dan uw compliment noteren en het formulier bij de assistente afgeven.
Heeft u een suggestie voor ons? Ook deze kunt u kwijt op het complimentenformulier.